Voordat je begint met het regelen en organiseren is het noodzakelijk het ‘waarom’ goed in kaart te brengen. Wat is het doel van je bedrijfsuitje? Zonder duidelijke doelstelling is het lastig scoren. De doelstelling formuleren is dan ook de start van de organisatie van ieder evenement.
Door de doelstelling duidelijk op papier te zetten en zo concreet mogelijk te formuleren heb je een sterke basis voor het organisatieproces. Ga bij het formuleren van de doelstelling uit van de kracht van een evenement, namelijk het raken en bespelen van emoties. Een event is een zeer krachtig communicatiemiddel. Doen is beleven, en beleven is onthouden. Kijk eens naar jezelf. Informatie is er overvloed, maar de meeste informatie onthoudt je niet. Daarentegen blijven gebeurtenissen wel hangen, die vergeet je niet. Daar zit ook de kracht van evenementen, dus gebruik dit!
Doelstellingen voor een evenement kunnen zijn:
- Versterken van de band met relaties
- Kennismaken met een nieuw product
- Je hebt iets te vieren, bijvoorbeeld een recordprestatie, verhuizing of jubileum
- Kennismaken met (nieuwe) collega’s
- Deskundigheidsbevordering
- Bevorderen van de samenwerking
- Ontdekken van (verborgen) talenten bij medewerkers
- Competitie tussen medewerkers aanwakkeren
- Motiveren van medewerkers
- Bedanken van medewerkers
Kortom; begin nooit zo maar te organiseren. Bepaal eerst het ‘waarom’, ga uit van de kracht van een evenement. Probeer doelen SMART te formuleren zodat ze duidelijk, concreet en meetbaar zijn. Laat je eventueel adviseren door eventexperts.
Wat is het doel van jullie bedrijfsuitje?
We zijn benieuwd naar het doel van jullie bedrijfsuitje? Gaat het met name om fun, teambuilding of is er misschien een doel met meer diepgang? We vinden het super leuk als je onder dit bericht even een reactie achterlaat.